TEK in REGENERACIJA
  • 1 Ana Jencek in Tomi Činej
    MOTUS.SI
  • 2 EZ twins in Katjusa Premk
    MOTUS.SI
  • 3 Nika Mlakar in Naki
    MOTUS.SI
  • 4 Marko Stamenković in Lucija Velkavrh
    MOTUS.SI
  • 5 EZ twins in Katjusa Premk
    MOTUS.SI
baner
29280
DanesDanes31
VčerajVčeraj24
Ta tedenTa teden111
Ta mesecTa mesec324
SkupajSkupaj29280

TEK in REGENERACIJA

Pri teku ima regeneracija izreden pomen, saj je ravno od regeneracije odvisno, v kakšne tempu bomo lahko nadaljevali s svojimi tekaškimi udejstvovanji, oziroma ali bomo lahko nadaljevali v istem tempu. Najbolj enostavna regeneracija je seveda počitek, ki pride po naravni poti (spanje) ali pa si ga organiziramo aktivno. Seveda pa obstajajo še druge oblike regeneracije, ki smo jih za vas zbrali na tem mestu.

(vir: ravenmassage)

Večkrat je ravno od kvalitetne regeneracije odvisen napredek posameznika, še vedno pa se pogosto dogaja, da temu ne posvečamo dovolj pozornosti. Dobra regeneracija ni pomembna le zaradi kvalitetnejšega tekaškega napredka, temveč lahko zaradi prevelike količine treninga pride do oslabljenega imunskega sistema, posledično pa je večja možnost poškodb. Piškur (2013) poudarja o velikem pomenu regeneracije, ter svetuje koliko počitka naj imajo tekači na različnih razdaljah. Tisti, ki tečejo na 5km naj si vzamejo vsaj 3 dni počitka, po 10km naj bo počitka 6-7 dni, če gre za razdaljo 21km (polmaraton) naj bo počitka med 12 in 14 dni; v kolikor pa je nekdo nastopil na klasičnem maratonu (42km) pa naj si vzame skoraj mesec dni aktivnega počitka. Aktiven počitek ne pomeni ležanje, temveč lahkoten tek, raztezanje, izredno priporočljive pa so predvsem masaže. Ob tem je potrebno upoštevati, da je regeneracija pri posameznikih različna (nekateri si opomorejo prej kot drugi), pogojena pa je predvsem s starostjo – starejši ljudje potrebujejo dlje časa, da pridejo na podobno stopnjo pripravljenosti, kot so bili tik pred tekom.

Čretnik (2013) pojasnjuje, da se regeneracija začne že pred tekom, saj je potrebno telesu dati dovolj goriva, zaradi česar bo izčrpanost po teku manjša. Pri tem najpomembnejšo vlogo igra prehrana, o kateri je mnogo bolj ali manj koristnih nasvetov. Kaj je najbolj koristno za posameznika, mora posameznik ugotoviti sam na ta način, da ob tekih poskuša različne stvari. Vsekakor koristni nasveti, ki jih lahko množično sledimo pridejo zelo prav, vendar mora vsak posameznik ugotoviti kakšna kombinacija njemu najbolj ustreza.

(vir: cityluxmassage)

Z zanemarjanjem regeneracije se torej povečuje možnost nastanka poškodb, hitreje lahko pride do pretreniranosti, posledično pa se zgublja forma, škoduje pa se tudi zdravju. Med telesno vadbo se namreč v mišicah nakopičijo odpadne snovi, kot so mlečna in ogljikova kislina in sečnina, ki naj bi bili, poleg natrganih mišičnih vlaken, glavni vzrok za vnetje mišic. Vse te odpadne snovi se iz telesa izločijo po limfnem sistemu same od sebe, kar lahko traja več dni. Sami lahko z nekaterimi ukrepi ta proces pospešimo, postopke katere že štejemo med regeneracije: blagi teki, druge aktivnosti, raztegovanje, tople kopeli, savne in masaža.

Prav masaža pa je tista, ki jo po različnih naporih (ne le tekaških in drugih treningov) premalo koristimo. Pri klasični masaži gre za sprostitev, športna masaža pa vrača mišicam prožnost in gibkost, odpravlja krče ter pospešuje obnavljanje mišičnega tkiva, zaradi česar je zmanjšana možnost poškodb.

Najprimernejši čas za masažo je pred tekom in po njem. Pred tekom so masaže priporočljive, ker mišice pripravijo na aktivnost, po teku pa pripomoremo k boljši regeneraciji in tudi boljšemu splošnemu počutju. Z masažo namreč potiskamo mlečno kislino iz mišic, v katera se s pritokom nove sveže snovi vračajo sveža kri, ki pomaga pri obnavljanju celic.

Poskrbite za svoje telo, da se boste hitreje vrnili k užitkom med tekom in da tudi po teku ne boste imeli težav; vsekakor pa vam bo telo zelo hvaležno za vsako pozornost in negovanje. 

(vir: hgsitebuilder)

Copyright © 2018. MOTUS.SI


Facebook youtube